Kiviks Musteris randiga fruktdrycker i 1,5 liters tetraförpackningar har länge varit favoriter i många hushåll. För ett år sedan lanserades storsäljarna Päron och Smultron i burk och med kolsyra för extra frisk och bubblig smak. Nu tillkommer en ny smak i det bubbliga sortimentet!
Kiviks Musteri har ett brett sortiment av drycker och andra produkter gjorda på frukt, bär och grönt; allt från hantverksmust och cider till juice, glögg och de numera klassiska varianterna av olika fruktdrycker. Försäljningen av fruktdryckerna har konstant ökat genom åren och finns nu i så väl 1,5 liters förpackningar som i behändiga koncentrat på 2 dl som man själv blandar med vatten hemma. De drickfärdiga 25 cl förpackningarna med sugrörsdryckerna syns på många caféer, skolor och familjeutflykter.
Tre smaker
Burkarna med kolsyrad fruktdryck som lanserades förra året, har gett sortimentet än mer liv och flärd och nu finns det alltså hela tre smaker av fruktdryck i kolsyrade och friska varianter.
Under veckorna som varit har hela 1115 personer gissat vilken den kommande smaken kommer bli och tävlat om de 200 burkar som låg i potten. Det har haglat in teorier om blåbär, krusbär, svarta vinbär, äpple, fläder och många fler alternativ. En del personer gissade mitt i prick på vilken smak man nu kommer kunna njuta av – Mango!
Brett sortiment
– Satsningen på burkarna är en del av vår strategi att erbjuda ett brett sortiment av fruktdrycker och på många olika platser. När vi nu skulle ta fram en ny smak landade valet på Mango, en smak vi vet att många konsumenter uppskattar och en smak som redan är en storsäljare bland våra 1,5 litersdrycker, säger Mikael Ek, produktchef på Kiviks Musteri.
Miljövänlig
Fördelarna med burk är många – det är en enkel förpackning att ta med sig och dricka ur när man är på språng. Dessutom är burk ett av de mest miljövänliga förpackningsalternativen; aluminium kan nämligen återvinnas i all oändlighet. Därtill är burken lätt, vilket gör den mer miljövänlig vid transport.
Precis som alla produkter från Kiviks Musteri är dryckerna tillverkade och fyllda i Sverige.
Mango fruktdryck på burk lanseras måndag vecka 15. Den kommer finnas tillgänglig på bland annat på caféer, restauranger och upplevelseparker samt i trafik- och servicebutiker.