Nyheter

Omnicom väljer foodora som retail media-partner i Sverige

foodora Sverige stärker sin position som retail media-partner genom ett nytt samarbete med Omnicom. Det gör foodora till en central kanal för Omnicoms kunder som vill nå svenska konsumenter i vardagen.

Varje månad använder miljontals människor foodoras plattform. Det ger varumärken en unik möjlighet att nå ut direkt i köpsituationen – från matleveranser och q-handel till vardagsnära tjänster.

Partnerskapet innebär att Omnicoms kunder får tillgång till foodoras datadrivna insikter. Genom målgruppsanpassade lösningar kan varumärken skapa högre relevans och ökad effekt i sin kommunikation.

– Att Omnicom väljer att samarbeta med oss visar styrkan i foodora som marknadsföringskanal. Vi har daglig kontakt med våra slutkonsumenter och kan erbjuda en ny nivå av närhet och precision i annonseringen, säger Sara Karte, Nordisk direktör för retail media på foodora.

– foodora representerar en ny typ av medieplattform. Våra kunder kan nå konsumenter med hög relevans i deras vardag. Genom self-serve-lösningen kan vi dagligen driva och justera kampanjer. Det ger oss omedelbara insikter och tydliga affärsresultat, säger Malin Lagerström, Head of Commerce på Omnicom.

foodora fortsätter därmed att utveckla sitt erbjudande för varumärken. Fokus ligger på att nå konsumenter i rätt ögonblick – när de är som mest mottagliga för nya budskap.