Nyheter

The Cheesecake Factory Bakery® lanseras i Sverige – amerikansk cheesecakeklassiker gör entré i Norden

För första gången någonsin kommer den ikoniska amerikanska cheesecakefavoriten The Cheesecake Factory Bakery® till Sverige och övriga Norden. Svenska konsumenter och HoReCa-aktörer får nu möjlighet att njuta av klassiker som Godiva Double Chocolate Cheesecake, Mango Key Lime, White Chocolate Raspberry och originalet Classic Cheesecake – både som hela tårtor och färdigskurna bitar.

Det är Bake My Day som fått det exklusiva uppdraget att distribuera cheesecakes från både The Cheesecake Factory Bakery® och The Cheesecake Factory at Home® till dagligvaruhandeln, hotell, restauranger och catering.

The Cheesecake Factory Bakery® är redan en klassiker världen över, och nu är det äntligen vår tur i Norden. Vi är stolta över att ha fått förtroendet. Min personliga favorit hittills är Strawberry Topped Original, men jag planerar att prova alla, säger Moses Isik, VD för Bake My Day.

Lanseringen sker i september, då både hela tårtor, kvartstårtor och portionsförpackade bitar blir tillgängliga för snabb leverans.

Sortiment

  • 🎂 Hela tårtor (ca 14 bitar)

  • 🍰 Kvartstårtor

  • 🧁 Individuellt förpackade bitar

Historien bakom en ikon

Historien om The Cheesecake Factory Bakery® började 1940 i Detroit, när Evelyn Overton sålde sina hembakade cheesecakes. 1972 öppnade hon och maken Oscar ett bageri i Kalifornien, och sonen David lanserade 1978 den första The Cheesecake Factory®-restaurangen. Idag finns över 300 restauranger världen över – och nu även Sverige får ta del av den berömda cheesecaken genom Bake My Day.