Löfbergs från Karlstad fortsätter göra avtryck på den europeiska kaffescenen. Nu står det klart att företaget är dubbelnominerat i European Coffee & Hospitality Awards 2025 – både som bästa kafferosteri och som mest hållbara varumärke.
– Det känns väldigt roligt att bli uppmärksammade på det här sättet. Det är ett kvitto på att vårt fokus på smak, hållbarhet och kunskap uppskattas i branschen. Samtidigt visar det att den svenska kaffekulturen är stark och att Karlstad har en självklar plats på den internationella kaffekartan, säger Anders Fredriksson, vd på Löfbergs.
Priserna delas ut av World Coffee Portal tillsammans med Coffee Ventures Europe, och omröstningen bygger på insikter från över 6 000 branschföreträdare från hela Europa. Omröstningen pågår till den 24 oktober, och vinnarna presenteras vid en gala i Berlin den 25 november.
Om Löfbergs
Grundat i Karlstad 1906, drivs Löfbergs fortfarande som familjeföretag i fjärde generationen. Idag är det ett av Nordens största rosterier, där hälften av försäljningen sker utanför Sverige. Löfbergs har bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Storbritannien och satsar även på Polen.
Med dubbla nomineringar visar Löfbergs återigen att smak, hållbarhet och expertis är ingredienser som gör Karlstad och svensk kaffekultur internationellt erkänd.