”Det här projektet visar vilken kraft som finns när restaurangbranschen går samman för en god sak. Att vi med något så enkelt som en macka kan göra en stor skillnad för barn i utsatta situationer är otroligt inspirerande,” säger Fredric Hellqvist, platschef på The Bull and Bear Inn.
Välkända gästkockar
Under projektet bjöds välkända gästkockar från några av Stockholms mest hyllade restauranger in för att skapa exklusiva mackor. Gästkockarna på plats var stjärnor såsom Desirée Jaks, vinnaren av Årets Kock 2023 och den legendariska kocken Norbert Lang. Totalt såldes 1034 mackor under tio tillfällen.
”Vi är oerhört tacksamma för gåvan projektet genererat. Detta är ett så fint exempel på hur man kan skapa en aktivering i sin verksamhet som når ut brett kommunikativt och samtidigt skapar ett mervärde både för kunder och samhället”, säger Helene Axelsson Bernving, partneransvarig på Maskrosbarn.
Stora finalen
The Bull and Bear Inn är en pulserande pub inom Burgsvik Gastropubar AB. Fokus ligger på god mat, dryck och härlig stämning i en avslappnad miljö. Genom olika initiativ strävar Burgsvik Gastropubar efter att bidra till samhället genom olika välgörenhetsprojekt och skapar genom detta en positiv inverkan inom valda områden. Maskrosbarn är en ideell organisation som stödjer barn och unga med föräldrar som har ett missbruk eller lider av psykisk ohälsa. Genom läger, stödprogram och mentorskap ger Maskrosbarn dessa barn verktyg och stöd för en ljusare framtid