Konfektyrfabriken Aroma tar ett tydligt steg mot en starkare konsumentposition när Anna-Stina Hallberg kliver in som ny VD efter årsskiftet. Hon efterträder Eivind Granås, som fortsätter i bolaget som COO. Med lång erfarenhet av varumärkesutveckling och flera år som marknadsdirektör på Spendrups, tar Anna-Stina med sig omfattande kompetens inom konsumentmarknadsföring och teamutveckling.
Under sina år på Spendrups ansvarade hon för flera av Sveriges mest uppskattade varumärken, bland annat Norrlands Guld, Mariestads, Loka och Trocadero. Därför ser Aromas styrelse stor potential i hennes ledarskap.
Ett VD-skifte som markerar en ny era
”Det ska bli spännande att följa Anna-Stinas resa på Aroma. Det är första gången i bolagets historia som vi tar in en VD med ett tydligt konsumentfokus och en gedigen erfarenhet av långsiktig varumärkesutveckling”, säger Olle Björkenström, styrelseordförande i Konfektyrfabriken Aroma.
”Hon brinner även för utveckling av team med en inkluderande ledarstil, vilket passar företaget väldigt väl.”
Samtidigt riktar han ett stort tack till avgående VD:
”Under Eivinds ledning har vi gått från en omsättning på 200 miljoner till 480 miljoner. Därmed har vi kvalificerat oss som ett Gasellföretag.”
”Det finns enorm potential i Aroma”
Anna-Stina ser med glädje fram emot sitt nya uppdrag.
”Det finns enorm potential i Aroma – ett klassiskt svenskt familjeägt bolag med lång tradition och riktiga klassiker i portföljen. Intresset för godis, både i och utanför Sverige, har aldrig varit större. Därför känns det inspirerande att kliva in i ett bolag med så stor potential.”
Hon tillträder som VD efter årsskiftet 2025/2026.