Nyheter

Dubbel satsning på Asecs, mat och mode växer

Under hösten öppnar två nya koncept på Asecs som kommer att berika vårt shopping- och matutbud. CTR Kyckling etablerar fullskalig restaurang och blir ett kompletterande och spännande tillskott till utbudet inom snabbmat och dryck. CTR har över 150 restauranger i 21 länder världen över. Kedjan grundades 1996 i Leicester, Storbritannien, och har sedan dess expanderat internationellt med ett koncept som kombinerar originalrecept och anpassade menyer för olika marknader.

I september planerar även Lindbergh sin expansion på Asecs. Lindbergh är ett internationellt herrmodevarumärke under det nordiska brandhuset PWT Group. Butiksöppningen i Jönköping markerar ytterligare ett viktigt steg i varumärkets tillväxtresa i Skandinavien, med ett tydligt fokus på både etablerade och nya marknader. Öppningen sker som en del av en strategisk förändring, där den nuvarande Wagner-butiken i centret omvandlas till ett renodlat Lindbergh-koncept. I samband med omprofileringen utökas butikens yta markant från cirka 170 m2 till nästan 300 m2.

Dedikerad

“Vi är otroligt glada över att öppna en dedikerad Lindbergh-butik i Jönköping, Asecs är en perfekt miljö för varumärket,” säger Jacob Raahauge, Retail Manager på Lindbergh. “Wagner har varit en stark plattform för Lindbergh i Sverige, och med denna omprofilering får vi möjlighet att utveckla hela Lindbergh-universumet ännu mer. Vi ser verkligen fram emot att välkomna både befintliga Wagner-kunder och nya kunder till butiken.”

Populär destination

”Jag är väldigt nöjd över att välkomna CTR och Lindbergh till Asecs. CTR kommer att ge våra besökare fler snabba och smakfulla alternativ, medan Lindbergh visar att de tror på vår plats genom att nästan fördubbla sin yta. Detta är ett tydligt tecken på att Asecs fortsätter att vara en populär destination för både nya och etablerade aktörer”, säger Alexander Odegran, centrumchef på Asecs.

Båda verksamheterna planerar att öppna under hösten.