Nyheter

ProPud och Liseberg i nytt samarbete!

Vad händer när två Göteborgsbolag går tillsammans i ett spännande samarbete? Det skapas magiska smakupplevelser! Med start sommaren 2025 syns ProPud i flera delar av Lisebergs verksamhet – från femkamp till hotell och konserter.

Liseberg är Nordens ledande turistdestination med 2,3 miljoner besökare årligen, med Sveriges största nöjespark, restauranger, boende, teater, showkrog och evenemang.

Numera finns ProPud på plats för att erbjuda proteinrika produkter utan tillsatt socker.

– Här har vi hittat flera sätt för ProPuds produkter att bli tillgängliga för våra gäster, vilket blir ett fint inslag för gästupplevelsen, säger Henrik Svensson, ansvarig för samarbeten på Liseberg.

Magiska (smak)upplevelser

ProPud vill med samarbetet kunna erbjuda alternativ till parken och hotellets gäster som är både utan tillsatt socker och rika på protein men där smakupplevelsen aldrig tummas på. Förutom att ProPud finns närvarande på årets samtliga konserter vid Stora Scenen med en TopBox fylld med proteinfika, hittar besökarna även ProPud på flera försäljningspunkter runt om i parken.

Sist men inte minst har ProPud tagit över ett av traditionella 5-kampspelen mitt i parken med både branding och vinster – nu kan man spela ’ProPud Milkshaken’, både under 2025 och 2026.

Var hittar du ProPud på Liseberg:

  • 5-kampspelet ’ProPud Milkshaken’, beläget mitt i parken bredvid Jukebox
  • Försäljningsenheter i parken så som Stinsen, Fröken Ellen, Chill factory och Spelhuset.
  • Vendingmaskiner mellan våningarna för boende på hotell Curiosa.
  • ProPud-TopBoxen belägen vid stora scenen som är öppen vid konserterna.

”Vi är supertaggade att få sätta ProPud i en ny miljö, fylld med positiva associationer” Säger Emma Zachrisson, Brand Manager för ProPud. ”Att vi dessutom är grannar, gör det hela ännu roligare då vi kan blicka ut över Lisebergsparken från NJIE-kontoret i Krokslätt”.