Nyheter

Estrella uppdaterar design på snackspåsar – med ännu mer krisp och hållbarhet i fokus

Nu uppdateras utseendet på Estrellas klassiska snackspåsar med ny design som lyfter fram det som verkligen räknas – ett magiskt krisp och ett tydligt hållbarhetsfokus. Med de unika designelementen blir det dessutom enklare att känna igen och hitta favoriterna i snackshyllan.

– Vi har finjusterat designen för att verkligen lyfta fram det som gör Estrella unikt och det vi är mest stolta över – våra krispiga snacks. Att vi samtidigt kan göra något bra för miljön, genom att använda mindre färg på baksidan är ju en solklar win-win, säger Josefin Hugosson, Brand Manager på Estrella.

Krispgaranti

Snackspåsarnas framsida pryds från och med nu av en Krispgaranti-stämpel – ett löfte om ett magiskt krisp i varje påse. Garantin bygger på tre snacksprinciper: noggrant utvalda råvaror, Estrellas unika tillagningsmetod och ett dagligt krisptest.

Klimatarbete

Som en del av Estrellas klimatarbete och förpackningslöfte har även baksidan av påsarna fått ett nytt utseende där mängden färg minskat. Genom att minska färganvändningen blir det en högre kvalitet vid återvinning av plastmaterialet, så kallad design för återvinning.

Den uppdaterade designen har redan börjat rulla ut i butik – håll utkik i snackshyllan!