För sjätte året i rad korar Evimetrix Arvid Nordquist till Sveriges starkaste kaffevarumärke. Konsumenternas uppskattning och varumärkets styrka placerar nu Arvid Nordquist som nummer tre bland över 400 varumärken.
Arvid Nordquist har återigen bevisat sin styrka på den svenska kaffemarknaden. Sedan förra året har varumärket klättrat från sjunde till tredje plats i den totala rankingen bland drygt 400 varumärken, efter IKEA och Systembolaget.
”Att vinna kategorin sex år i rad vittnar om ett starkt varumärke, hög kvalitet och lojala kunder,” säger Peter Wissing, ansvarig för undersökningen hos Evimetrix.
Konsumenterna har bedömt över 400 varumärken inom 35 kategorier, och Arvid Nordquist utmärker sig både genom kännedom och Nöjd Kund Index (NKI). Resultatet visar att varumärket inte bara är välkänt, utan också högt uppskattat.
”Vi blir både glada och stolta över att få den här utmärkelsen! Att fler och fler konsumenter upptäcker och uppskattar vårt kaffe och vårt varumärke ger oss kraft att fortsätta utveckla smak, kvalitet, hållbarhet och varumärkeskommunikation. Extra roligt är det att vi klättrat till 3:e plats i totala rankingen. Stort tack till alla konsumenter och fantastiska medarbetare som ligger bakom detta,” säger Jenny Nilsson, Marknadsdirektör Kaffe & Te på Arvid Nordquist.
Varumärkesstyrkan, som utgör grunden för Evimetrix Swedish Brand Award, bygger på två nyckelfaktorer: Nöjd Kund Index (NKI) och kännedom. Genom att kombinera dessa mått kan varumärken jämföras rättvist, oavsett storlek.