Nyheter

OMD Sverige i världstopp – fyra nomineringar för hållbarhetskampanj med McDonald’s

OMD Sverige fortsätter att imponera internationellt. Byrån är nominerad i fyra kategorier i Festival of Media Cause Campaign Awards för kampanjen “Deal with the Trash” med McDonald’s. Resultatet placerar OMD bland världens fem främsta mediebyråer inom hållbar kommunikation.

Den svenska mediebyrån OMD Sverige tar klivet upp i världstoppen. Kampanjen “Deal with the Trash”, framtagen tillsammans med McDonald’s, har fått fyra prestigefyllda nomineringar i Festival of Media Cause Campaign Awards.

“Den här nomineringen handlar inte bara om kommunikation – den handlar om verklig samhällseffekt. Kampanjen har stärkt McDonald’s ansvarstagande och samtidigt minskat nedskräpningen där vi agerat,” säger Emanuel Falsen, Chief Operating Officer på OMD Sverige.

Kampanjen visar tydligt hur data, kanalval och kreativitet kan skapa beteendeförändring på riktigt. Genom riktad kommunikation mot områden nära McDonald’s restauranger har OMD lyckats minska nedskräpningen och samtidigt öka medvetenheten kring hållbarhet.

Dessutom har kampanjen stärkt varumärkets relevans och trovärdighet. Tävlingen lyfter fram medieinsatser som gör skillnad i samhället – och OMDs bidrag nomineras bland annat till Best Environmental Campaign och Best Sustainability Campaign. Vinnarna presenteras den 20 november.


🏆 Festival of Media Cause Campaign Awards

  • Global tävling som hyllar mediekampanjer med samhällsnytta

  • OMD Sverige nominerad i fyra kategorier för “Deal with the Trash”

  • Finalist i Best Environmental Campaign och Best Sustainability Campaign