Nyheter

Coca-Cola sprider julglädje över hela Sverige med årets kampanj “Holidays Are Coming”

Coca-Cola tänder julstämningen över hela landet med årets kampanj “Holidays Are Coming” – en modern tolkning av den klassiska julberättelsen som blivit en del av svensk jultradition. Kampanjen vill påminna svenskarna om att julens magi finns i de små stunderna – när vi släpper måstena och delar glädje med nära och kära. I år kan du dessutom vinna tomtens pyjamas.

Julglädje i hela Sverige

Coca-Cola vill inspirera till fler stunder av gemenskap och värme. Under kampanjperioden ska varumärket nå över fem miljoner svenskar genom en rikstäckande 360-aktivering i butiker, restauranger och digitala kanaler.
Totalt deltar 1 700 butiker och 1 600 återförsäljare i kampanjen – och över 300 000 burkar delas ut i landets största städer.

“Julen handlar om att släppa alla måsten för en stund och bara njuta. Vi vill påminna om att även små stunder – som att dra på sig tomtens pyjamas och se jullastbilarna på tv – kan väcka den magiska julkänslan,” säger Victoria Adolfsson, varumärkeschef på Coca-Cola i Sverige.


Juläventyr på Liseberg och event i Stockholm

Bland höjdpunkterna finns ett juläventyr på Liseberg, där besökare kan vinna Coca-Cola-merch i en klassisk klomaskin.
Stockholm Centralstation, 8–14 december, arrangeras ett stort julfirande där besökare får träffa den riktiga jultomten. För tredje året i rad pryds även spottkoppen av en ikonisk Coca-Cola-julkula.

Dessutom bjuder Coca-Cola och Reitan Convenience in till en exklusiv DJ-kväll på 7-Eleven Sveavägen den 6 december, där Anis Don Demina står för musiken.


Klassisk julfilm i ny tappning

Årets kampanj inkluderar även en uppdaterad version av den ikoniska reklamfilmen “Holidays Are Coming” – ursprungligen lanserad 1995. Filmen har återigen skapats med en kombination av mänsklig kreativitet och AI-teknik, vilket ger en modern twist på den klassiska julberättelsen.

“Holidays Are Coming har blivit en del av svensk julkultur. Många berättar att det är vår reklamfilm som får deras julkänsla att starta. I år sprider vi den ännu bredare – både fysiskt och digitalt,” säger Victoria Adolfsson.


🎅 Fakta i korthet:

  • Kampanj: Holidays Are Coming 2025

  • Räckvidd: 5 miljoner svenskar

  • Aktivitet: butiker, digitalt, event

  • Nyhet: möjlighet att vinna tomtens pyjamas

  • Event: Liseberg, Stockholm Centralstation, 7-Eleven Sveavägen