Nyheter

Carlsberg och Sweef ger plats åt sommarens festivalminnen

Den är grön. Den är skön. Och stor nog att rymma även de mäktigaste av musikminnen. I sommar lanserar Carlsberg ”The Green Sofa” – en samlingspunkt för musik, gemenskap och avkoppling – på flera festivaler i samarbete med den svenska möbeltillverkaren Sweef.

Från och med denna sommar kommer Sveriges festivalbesökare att ha en ny plats att varva ner och växla upp. Tillsammans med möbeltillverkaren Sweef har Carlsberg skapat “The Green Sofa” – en gränsöverskridande plats där det bästa av både musikens och ölets värld smälter samman.

– Musik och öl har alltid gått hand i hand. Med ”The Green Sofa” vill vi skapa en plats där människor kan koppla av, njuta av musiken och skapa nya minnen tillsammans. Vi är stolta över att göra detta tillsammans med Sweef, vars skandinaviska design och tidlösa kvalitet förstärker upplevelsen, säger Louise Eckerbom, Senior Brand Manager på Carlsberg Sverige.

Lougemiljö

Carlsberg och Sweef kommer att bygga upp en loungemiljö på fyra festivaler, inspirerad av Carlsbergs limiterade festivalburk där sommarens säregna puls och energi speglas i en livlig färgpalett.

Naturligt samarbete mellan Carlsberg och Sweef

Oavsett om det är på en festival, hemma i soffan eller på en förfest med vänner, ska ”The Green Sofa” vara en påminnelse om musikens kraft att skapa minnen.

Unik festivalupplevelse

– Samarbetet med Carlsberg känns naturligt. Vi delar båda värderingar som kvalitet, stil och gemenskap. Vi ser fram emot att skapa en unik festivalupplevelse där besökarna kan koppla av i en unik Carlsberg-inspirerad soffa och samtidigt njuta av musiken, säger Linda Fernell, PR-Manager på Sweef.

Under sommaren sker aktiveringar kring The Green Sofa på följande festivaler:

Brännbollsyran
Summer On
Bonfire
Bayside

Besökare får där chansen att delta i en tävling – med möjlighet att vinna en del av själva soffan, signerad av de artister som suttit i den. En unik möjlighet att ta med sig en bit av festivalstämningen hem.