Nyheter

Fruktbudet förvärvar Fruktpaus – stärker positionen i Göteborgsregionen

Två välrenommerade aktörer inom fruktbranschen blir nu ett, när Hammarvikens helägda dotterbolag Fruktbudet i Norden AB förvärvar samtliga aktier i Fruktpaus AB. Förvärvet markerar ett strategiskt steg för båda bolagen och skapar nya möjligheter för såväl kunder som samarbetspartners.

Under många år har Fruktbudet och Fruktpaus varit goda branschkollegor, med ömsesidig respekt för varandras verksamheter. Några konkreta samarbeten har tidigare inte varit aktuella – förrän nu. Det var tidigare i år som diskussioner inleddes med Fruktpaus för att eventuellt hitta synergier bolagen emellan. Något som började som ett samtal utvecklades snabbt till en gemensam vision.

Fruktpaus

Fruktpaus står för kvalitet, personlig service och lång erfarenhet – värden som vi på Fruktbudet delar och kommer att värna om. Tillsammans med samma engagerade team, som kunderna redan känner och litar på, kommer vi att kunna bli ännu starkare.” säger Fredrik Fröborg, VD på Fruktbudet.

Fruktpaus grundades 2011 i Göteborg och är idag en stark och välskött aktör bestående av 10 anställda och är kända i branschen för sina tydliga erbjudanden och vackra fruktfat. Den höga servicenivå som kännetecknar bolaget kommer att finnas kvar. Varumärket fortsätter som tidigare och personalen blir kvar i bolaget. Ambitionen är att stärka snarare än att förändra.

Fruktbudet

Med den större organisationen hos Fruktbudet kommer Fruktpaus att kunna dra nytta av resurser och kompetens inom områden som hållbarhet, HR, IT samt ett bredare utbud av varor och tjänster. För kunderna innebär det fler valmöjligheter – utan att något tas ifrån det som redan fungerar.

Göteborg

Förvärvet innebär också att Fruktbudet stärker sin närvaro i Göteborgsregionen och tar ett nytt steg mot att bli en ännu starkare aktör inom fruktbranschen nationellt.

”Vi har byggt något vi är väldigt stolta över. Att nu bli en del av Fruktbudet känns som ett naturligt nästa steg för att fortsätta utvecklas, utan att tappa det som gör oss unika.” avslutar Mikael Sundhall, grundare av Fruktpaus.