Carlsberg Sverige breddar sin läskportfölj med Pepsi MAX Koffeinfri. Den finns i butik från vecka 37, i 50 cl och 150 cl PET.
Konsumenter gör allt mer medvetna val kring socker och koffein. Idag är över hälften av all läsk som säljs i Sverige sockerfri*. Efterfrågan på koffeinfria alternativ ökar.
Pepsi MAX är redan det mest sålda läskvarumärket i dagligvaruhandeln**. Nu erbjuder Carlsberg Sverige Pepsi MAX Koffeinfri. Det är ett alternativ för de som vill njuta av smaken utan koffein.
“Med lanseringen av Pepsi MAX Koffeinfri stärker vi vårt erbjudande inom hälsomedvetna dryckesval och möter en bred målgrupp,” säger Nina Sidenå, Senior Commercial Manager.
Lanseringen är en del av Carlsberg Sveriges långsiktiga satsning på fler valmöjligheter i dryckesmarknaden.
“Samma goda smak som Pepsi MAX, men utan koffein. Vi möter konsumenter som vill ha fler alternativ,” tillägger Nina Sidenå.
*Food & Friends Trends Report 2025
**Nielsen, DVH + SVH, MAT Aug