Kafferosteriet Löfbergs tar nästa steg i sin internationella tillväxt och stärker sin närvaro i Polen, en marknad med stor potential. För att driva affärsutvecklingen i Polen ansluter nu Tomasz Gruszczynski till företaget.
”Polen erbjuder spännande möjligheter och med Tomasz ombord står vi väl rustade att ta nästa steg på vår tillväxtresa”, säger Anders Fredriksson, vd på Löfbergs.
Tomasz Gruszczynski har gedigen erfarenhet från detaljhandeln, bland annat från Coca-Cola, där han ansvarade för Costa Express i Polen, samt från Tchibo och energidryckssegmentet. Hans expertis blir särskilt värdefull när Löfbergs nu planerar att lansera sina ICE coffee-produkter i Polen.
”Löfbergs står för riktigt gott kaffe och starka värderingar, något jag är övertygad om att polska konsumenter kommer att uppskatta”, säger Tomasz Gruszczynski.
Löfbergs grundades 1906 och är idag ett av Nordens största familjeägda kafferosterier. Företaget började exportera kaffe 1993 och idag säljs varannan kopp kaffe utanför Sverige. Löfbergs har bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen och Storbritannien.