Nyheter

Lidl lanserar sin första globala varumärkeskampanj – ”Det lönar sig”

Idag tar Lidl ett historiskt steg och lanserar sin första globala varumärkeskampanj. Med budskapet ”Det lönar sig” vill dagligvarukedjan förena sin kommunikation i 31 länder och visa vad varumärket står för, både lokalt och globalt.

I kampanjen ”Det lönar sig” presenterar Lidl en gemensam vision med ett enhetligt utseende och internationellt budskap. Syftet är att skapa värde – inte bara prismässigt, utan även för kvalitet, medarbetare, miljö och partners.

Idag förväntar sig kunderna inte bara högkvalitativa produkter, utan också att företag tar ansvar och adderar verkligt värde i deras liv. Med kampanjen ”Det lönar sig” vill vi förstärka vårt löfte och visa vad vi gör möjligt, både lokalt och globalt, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Vad betyder ”Det lönar sig”?

Kampanjens slogan är mer än ett budskap – det är ett löfte:

  • Till kunder: Högsta kvalitet till bästa pris – både i vardagshandeln och i livet.

  • Till medarbetare: Fokus på balans mellan arbete och fritid, med möjligheter till utveckling och karriär.

  • Till miljön: Ambitiösa mål för hållbarhet, transporter och sortiment.

  • Till partners: Långsiktiga och pålitliga relationer för en hållbar värdekedja.

Kampanjen kommer att synas i alla Lidls köpta och ägda kanaler samt i samtliga butiker fram till slutet av oktober.

Med den här integrerade varumärkeskampanjen når vi människor där de är – med känslomässiga och tydliga budskap om vad som verkligen lönar sig med Lidl, säger Fredrik Marmbrandt, marknadschef på Lidl Sverige.

📺 Se reklamfilmen här: https://youtu.be/SAemE-TIn2Q