Nyheter

Nestlé Professional inleder partnerskap med SkiStar – Zoégas och Starbucks flyttar in i fjällvärlden

Nestlé Professional och SkiStar inleder ett treårigt partnerskap med start inför vintersäsongen 2025/2026. Genom samarbetet får SkiStars gäster ta del av kaffe- och chokladdrycker i premiumklass från några av världens mest uppskattade varumärken – både i skidbacken och på hotell.

Zoégas i backen – kaffe som värmer hela skidupplevelsen

Från och med vintersäsongen 2025/2026 serverar SkiStar Zoégas kaffe i Lindvallen, Hundfjället, Vemdalen och Hammarbybacken. Gästerna möts av ett smakfullt, mörkrostat kaffe som rostas med omsorg på Zoégas rosteri i Helsingborg. Samtidigt använder rosteriet förnybar el från vindkraft, och kaffet består av 100 procent Arabica-bönor som är certifierade av Rainforest Alliance.

Dessutom kompletteras kaffet i backen med SkiStars populära Vallechoklad – uppkallad efter Valle, SkiStars egen snögubbe. Den varma chokladen tillverkas av chokladpulver från Nestlé Professional, är Rainforest Alliance-certifierad och ingår i Nestlé Cocoa Plan. Genom programmet stöttar Nestlé kakaoodlare och bidrar till bättre levnadsförhållanden samt högre kvalitet på råvaran.

Starbucks och Zoégas by Nespresso – premium även inomhus

Partnerskapet sträcker sig även till SkiStars hotellmiljöer. Under konceptet We Proudly Serve Starbucks® coffee öppnar caféer på Högfjällshotellet och Skilodge Hundfjället. Samtidigt får gäster i Executive-rum, sviter och utvalda självhushållslägenheter tillgång till Zoégas by Nespresso, vilket skapar en premiumupplevelse även på rummet.

Partnerskapet innebär något helt nytt för SkiStars besökare. Vi erbjuder starka och uppskattade varumärken i Zoégas och Starbucks, vilket tillsammans med Valle säkrar både tillgänglighet och premiumkänsla. Samtidigt bidrar Rainforest Alliance-certifieringen till SkiStars mål om hållbara vinterupplevelser, säger Joakim Berg, Commercial Sales Manager på Nestlé Professional.

För oss på SkiStar är gästupplevelsen central i allt vi gör. Samarbetet med Nestlé stärker premiumupplevelsen på våra destinationer och skapar mervärde för våra gäster, säger Maria Andrén, partneransvarig på SkiStar.