För första gången tar den virtuella energidrycken OSPUZE från THE FINALS steget ut ur spelet. Den lanseras nu som limited edition under PXL-varumärket.
PXL, det innovativa gaming-energidrycksmärket, meddelar ett banbrytande samarbete med Embark Studios.
Den populära in-game-drycken OSPUZE från THE FINALS tar nu steget från den virtuella arenan till gamers händer i verkligheten. Dessutom släpper PXL drycken som en limited edition.
”När vi startade PXL ville vi vinna gaming-communityts respekt steg för steg,” säger Mikael Hollsten, grundare av PXL. ”Detta samarbete med Embark Studios bekräftar allt vi står för. Vi tar en del av en älskad virtuell värld och placerar den i gamers händer.”
”OSPUZE var den första fiktiva sponsorn vi skapade för THE FINALS,” säger Rob Runesson, medgrundare och Executive Producer på Embark Studios. ”Nu kan fansen både se och smaka drycken i verkligheten. Att arbeta med ett svenskt företag gör upplevelsen ännu mer magisk. Fansen har väntat på detta sedan spelets början, och det är spännande för både utvecklare och gamers.”
Under de senaste tre åren har PXL gått från underdog till samarbetspartner med legendariska IP:n som Final Fantasy XVI och Sonic the Hedgehog. Därmed är PXL med THE FINALS mer än en gamingdryck i namn. Den har blivit en ikon i gamingkulturen, både online och offline.
Förbeställningen öppnar idag på www.pxlpowerup.se