Cervera, Sveriges ledande aktör för kvalitetsprodukter till köket, hemmet och presentbordet, tar nästa steg i sin kundresa och lanserar ett digitalt community – en plattform där kunder kan inspirera varandra, dela erfarenheter och bli en aktiv del av Cerveras värld.
Cervera, som har Sveriges största kundklubb i sin bransch, vill öka engagemanget hos och interaktionen med sina kunder. Bolaget blir först i sin bransch med att lansera ett community.
Community
– Vi vill bygga mer än bara kundrelationer, vi vill skapa meningsfulla upplevelser i vårt community. Genom communityn, som blir en förlängd arm av vår kundklubb som nästan har 2 miljoner medlemmar, bjuder vi in våra kunder till att bli en del av Cerveras universum, där matlagning, dukning och att fira livets goda står i centrum, säger Annelie Söderberg, Head of Commercial på Cervera.
Communityn erbjuder möjligheter för medlemmar att ta del av inspiration, delta i utmaningar, samla poäng och belöningar, samt interagera med andra entusiaster inom matlagning, inredning och dukning. För Cervera innebär satsningen också en möjlighet att lära känna sina kunder ännu bättre.
Kundupplevelse
– Genom att lyssna på våra kunder och följa deras engagemang kan vi utveckla en mer personlig och skräddarsydd kundupplevelse – både online och i butik, fortsätter Annelie Söderberg.
Cerveras community är utvecklat i samarbete med techbolaget Gamifiera, ett bolag specialiserat på gamification och community-lösningar för handeln.
Den nya communityn lanseras idag och är öppen för alla Cerveras kunder via Mina Sidor på cervera.se.