Coca-Cola Europacific Partners Sverige har rekryterat Peter Andersson som ny försäljningsdirektör för dagligvaruhandeln. Han tar även plats i företagets svenska ledningsgrupp.
Peter Andersson har lång erfarenhet från ledande roller inom snabbrörliga konsumentvaror och livsstilsvarumärken. Senast var han vd för Bruce Studios, där han ledde bolaget genom en stark tillväxtresa. Under hans tid ökade omsättningen och företaget blev marknadsledande i samtliga länder.
Tidigare arbetade Peter som Sales & Retail Director på Dyson. Han har även haft flera roller inom försäljning och kategoriutveckling på Procter & Gamble, med ansvar för Pampers, Apotekskanalen och samarbetet med Coop.
– Peters erfarenhet från både entreprenörsdrivna bolag och globala koncerner gör honom till en viktig spelare i vår utveckling, säger Sofie Eliasson Morsink, vd för Coca-Cola Europacific Partners Sverige.
Peter har en civilingenjörsexamen i teknisk fysik med industriell ekonomi från Lunds universitet.
– Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med mina nya kollegor och kunder. Vår portfölj av ikoniska varumärken och insiktsdrivna samarbeten ger oss de bästa förutsättningarna att växa kategorin, säger Peter Andersson.