I helgen öppnade BUBS sin allra första permanenta konceptbutik, BUBS Sthlm, mitt i Stockholm. Responsen blev omedelbar – och kraftfull.
Redan tidigt på lördagsmorgonen samlades de första besökarna utanför butiken på Norrlandsgatan. När dörrarna öppnade klockan 10.00 hade flera personer köat sedan strax före klockan sex. Därefter fortsatte kön att växa och sträckte sig flera hundra meter längs gatan ända fram till stängning klockan 19.00. Samma mönster upprepade sig även under söndagen.
Samtidigt präglades öppningen av en stämning som snarare liknade en festival än en traditionell butikspremiär. Utanför lokalen bjöd BUBS på godis och varm choklad. Under tiden pratade besökare med varandra, tog bilder och delade upplevelsen. På plats fanns barnfamiljer, kompisgäng, turister, inbitna BUBS-fans och nyfikna förbipasserande. Kort sagt: människor i alla åldrar – med samma mål.
Just därför är BUBS Sthlm mer än en godisbutik. På 220 kvadratmeter kliver besökaren rakt in i en färgstark BUBS-värld. Här samsas hela sortimentet med limiterade produkter, exklusiv merch och noggrant utvalda presentförpackningar som bara finns i butiken.
Öppningshelgen i siffror
-
Premiärdatum: lördagen den 13 december 2025
-
Yta: 220 kvadratmeter
-
Antal besökare första dagen: cirka 3 500
-
Köstart: cirka 06.00
-
Kö under hela lördagen och hela söndagen
-
Besökare från Sverige, Spanien, Tyskland, Finland, Japan, Kanada och Norge
-
Helgens dyraste köp: 2 268 kronor
Mest sålda produkter under premiärhelgen
-
Lösgodis
-
BUBS Soda Strawberry Vanilla
-
BUBS mössa (rosa)
Sammanfattningsvis markerar BUBS Sthlm starten på något större. Butiken fungerar både som destination, mötesplats och upplevelse – helt i linje med hur BUBS vill möta sina konsumenter framåt.
(Foto: Wilma Orr)