Kavli tar nästa steg i sin resa med en modern och lekfull design för mjukost och andra produkter. Den nya designen visar tydligt varumärkets arv och engagemang för en bättre värld.
Kavli definierar mer än bara mat – företaget vill visa att mat kan göra skillnad, långt bortom själva måltiden. Sedan 1962 donerar Kavli hela sitt överskott till goda ändamål via Kavlifonden. Varje tub, burk och smakupplevelse bidrar därför aktivt till att göra världen mjukare.
Den nya designen berättar denna historia på ett inspirerande sätt. Den mjuka, moderna och energiska designen visar företagets stolthet över äkta råvaror, passion för rik smak och löfte om att alltid vara pålitliga och nära. Som ett resultat känns produkterna lika självklara vid frukostbordet som i hjärtat.
Kavli lanserar först mjukost i den nya designen. Företaget vill locka nya konsumenter, engagera befintliga användare och ge dagens medvetna konsumenter en helhetsupplevelse – från produktdesign till smak.
”Vi har valt en modern och lekfull design med tydlig smakdifferentiering, samtidigt som vi bevarar vårt hundraåriga arv. Dessutom lyfter vi vårt varumärkeslöfte ännu tydligare på förpackningen,” säger Annika Skardal, Senior Brand Manager, O.Kavli.
Kavli förnyar inte bara mjukosten – företaget uppdaterar hela varumärkets identitet. Den nya logotypen och symbolen som representerar Kavlis ägarsyfte förstärker budskapet: ”Kavli gör världen mjukare”. Symbolen visar tydligt att Kavli donerar hela sitt överskott till goda ändamål.
Dessutom uppdaterar Kavli alla sina produkter med den nya designen. Sortimentet inkluderar Mjukost, Majonnäs, Hamburgerdressing, Burger Cheese och från 2025 även Cheddar dip – produkter som ofta leder marknaden och används som pålägg och smaksättare i matlagning. Mjukosten debuterade redan 1924, majonnäsen kom på 1940-talet och hamburgerdressingen lanserades på 70-/80-talet, vilket visar på företagets starka arv och erfarenhet.