ProPud Mjukglass har snabbt blivit en kundfavorit. Nu korar juryn produkten till Årets Produkt. Försäljningen har redan fördubblats, och var femte kund återkommer inom två veckor.
Rekordförsäljning och återkommande kunder
ProPud Mjukglass har etablerat sig som en av de mest framgångsrika lanseringarna i 7-Elevens historia. Sedan sommaren köper kunderna glassen i rekordfart. Dessutom återkommer var femte kund inom två veckor – nästan lika ofta som de köper 7-Elevens ikoniska takeaway-kaffe.
Hälsosam och smakrik glass
ProPud Mjukglass innehåller inga tillsatta sockerarter, är proteinrik och laktosfri, och kunderna kan välja valfri sockerfri toppingsås. Som ett resultat har glassen snabbt blivit en favorit bland hälsomedvetna kunder.
Utmärkelsen Årets Produkt
Reitan arrangerade convenience-branschens leverantörsträff och juryn utsåg ProPud Mjukglass till Årets Produkt.
”Vinnaren har inte bara levererat en fantastisk produkt, de har också visat mod och innovationskraft som formar framtidens convenience. Dessutom bygger vi tillsammans en starkare affär och skapar bättre upplevelser för kunderna,” säger Marie Wedin, Kommersiell direktör på Reitan Convenience Sverige.
Samarbete och framtida expansion
NJIE Foods och 7-Eleven samarbetade nära för att lansera ProPud Mjukglass. Vidare nominerade branschen NJIE till Årets Leverantör, och juryn korar vinnaren i februari 2026.
Idag säljer 52 utvalda 7-Eleven-butiker ProPud Mjukglass, och företaget planerar att öppna fler butiker under nästa år.