Nyheter

Five Guys väljer foodora – samarbete inleds i Sverige

Den ikoniska amerikanska hamburgerkedjan Five Guys väljer foodora som sin leveranspartner när de nu lanserar hemleverans i Sverige. Samarbetet innebär att foodora blir den plattformen där konsumenter kan beställa mat från Five Guys, direkt till dörren.

Five Guys är en global favorit bland hamburgerälskare, känd för sina handgjorda burgare, färska ingredienser, generösa portioner och utsökta milkshakes. Nu tar kedjan nästa steg på den svenska marknaden genom att tillgängliggöra sin meny via foodora – Sveriges ledande plattform för snabb hemleverans.

Drömsamarbete

– Det här är ett drömsamarbete. Five Guys är en ikonisk aktör med en stark varumärkesidentitet och enormt lojala fans. Att de väljer foodora som sin första partner för hemleverans i Sverige är ett bevis på vår räckvidd, vår kvalitet och vårt starka konsumentfokus, säger Suseem Jain, vd foodora Sverige

Samarbetet lanseras först i Stockholm, med planer på att expandera i takt med att Five Guys öppnar nya restauranger runt om i landet.

Hemleverans

– Vårt fokus har alltid varit att leverera högsta kvalitet, både i vår mat och i vår kundupplevelse. När vi nu inleder hemleverans i Sverige var det viktigt att välja en partner som delar våra ambitioner. foodora erbjuder den räckvidd och det tekniska kunnande vi behöver för att leverera samma kvalitet som i våra restaurange, säger Mohammed Taoussi vd Five Guys Scandinavia

Med över 11 000 anslutna restauranger och butiker i Sverige, samt närmare 200 dagligvarubutiker på plattformen, fortsätter foodora att vara det självklara valet för såväl konsumenter som varumärken.