Nyheter

BUBS öppnar sin första konceptbutik – och lanserar världens första BUBS-dryck

Den 13 december slår BUBS upp dörrarna till sin första konceptbutik någonsin. ”BUBS Sthlm” öppnar mitt i centrala Stockholm på Norrlandsgatan 21 och bjuder in besökare till en färgstark värld fylld av godis, upplevelser och exklusiva nyheter.

Butiken omfattar 220 kvadratmeter och blir den första av sitt slag globalt. Här får besökarna utforska hela BUBS sortiment – från ikoniska Hallon/lakrits-skallar till butiksexklusiva event, limiterade produkter och en helt ny merchandise-kollektion. Under öppningsdagen får de 250 första gästerna en exklusiv goodie bag.

Världspremiär: BUBS lanserar två egna drycker

Butiksöppningen innebär även en historisk lansering: BUBS släpper sin första dryck någonsin. Den kommer initialt att säljas exklusivt på BUBS Sthlm. Sortimentet innehåller två smaker:

  • Forest Berries – hallon och blåbär

  • Strawberry Vanilla – jordgubbar med mjuk vaniljton

Dryckerna har tagits fram tillsammans med First Class Brands (FCB).

– BUBS har en smakvärld som alla känner igen. Vi ville översätta den till en kolsyrad dryck med frisk syra och tydlig godiskänsla. Den passar lika bra socialt som till mat, säger Martin Szepczynski, Innovation & Försäljningsansvarig på FCB.

Färskt godis – varje dag

Butiken blir först med alla BUBS-nyheter, inklusive chokladdoppade favoriter, kreativa gift packs och exklusiva upplevelser. Konceptet bygger på lekfull design och en tydlig ambition: att sätta godisälskaren i centrum.

– BUBS har tagit världen med storm, men vårt hjärta finns här i Sverige. Därför känns det helt rätt att öppna vår första konceptbutik i Stockholm. Vi vill skapa en plats som både stockholmare och turister vill återvända till, säger Patrick Axzell, vd Orkla Snacks Sverige.

Svenskt varumärke med global genomslagskraft

BUBS startades i Jönköping 1992. Under det senaste året har varumärket fått enorm uppmärksamhet internationellt, inte minst genom hashtaggen #swedishcandy, som nu passerat 9 miljarder visningar. 2025 utsågs Orkla Snacks till ett av TIME:s 100 mest inflytelserika företag i världen.

Butiken har utvecklats tillsammans med Scandinavian Retail Center.